Literator |
Shaggy: 14 Rather Amusing Rambles |
Shaggy: 14 Rather Amusing Ramblesby Anton Krueger and Pravasan Pillay, recently received a review in Literator: Journal of Literary Criticism, Comparative Linguistics and Literary Studies.
The
review was written by M.L.
Crous of the Nelson Mandela Metropolitan University in Port
Elizabeth.
Veertien monoloë deur skarminkels, losers en idiote
Tradisioneel
is 'n shaggy
dog 'n story
besonder langdradige relaas vol kenmerkende irrelevante insidente en
die slot grens dikwels aan die absurde. Dit is wat die skrywers van
hierdie veertien monoloë probeer nadoen, maar dis opvallend dat
hulle stories kort en soms op die man af is. Hulle hou doelbewus nie
by die oorspronklike patroon nie.
Die
outeurs spot met die akademie, lewer kommentaar op uitbuiters en
manipuleerders en soos wafferse nasate van Horatius en Juvenalis val
hulle bepaalde swakhede in die samelewing aan. Die sprekers in die
monoloë is figure wat ‟n mens in die alledaagse raakloop: die
afgeleefde akademikus, die uitbuiterkunstenaar, die grapjas, ‟n
eertydse satanis en die skottelgoedwasser-cum-taikoen wat die spot
dryf met die Kambodjaanse bevrydingstryd en soos ‟n wafferse
seerower Jenny in besit is van verskeie besighede in Margate. Margate
in Natal en Germiston aan die Rand speel ‟n sentrale rol. Margate
spog selfs met sy eie M.I.T.
Soos dit ‟n satirikus
betaam, dra die skrywers ook deeglike kennis van die konteks wat
betref dit wat hulle bespotlik wil voorstel. “The Beans” handel
byvoorbeeld oor iemand wat ‟n bemarkingsvergadering toespreek en
dan die beeld van ‟n blikkie bone gebruik om sy punt oor te dra.
Uit sy reaksie op die onsinnighede wat die groep kwytraak, lei ‟n
mens af dat alles op dowe ore val en hy sluit sy voorstelling met ‟n
kragwoord af.
Deurgaans word ook met
eietydse studente se verwysingsraamwerk gespot. Hulle kan assosieer
met popkultuur en is dikwels in staat om die belangrikste
literatuurteoretiese begrippe uit te spu, maar tot meer as dit is
hulle nie in staat nie. Ook feministiese herskrywings en herlesings
van byvoorbeeld die geskiedenis word onder die loep geneem. In “The
Director” word ‟n Jamie Uys-gedenklesing gelewer en spot die
spreker heerlik met die Suid-Afrikaanse filmbedryf met sy
toilethumor.
‟n Satirikus is nie
altyd te eksplisiet nie. Hy spot deur middel van die taal, deur
middel van ironie en deur onderspeling en ‟n mate van oordrywing.
Soos met alle goeie satires is dit belangrik dat ‟n mens dit in
lewende lywe sien afspeel. Om Nataniël of tannie Evita op papier te
lees, is nie naastenby so snaaks soos om hulle op die verhoog te sien
nie. Myns insiens is dit ook die geval met hierdie“nogal amusante”
stories. Dikwels lees ‟n mens dit en dink: ja en ? – die subtiele
humor ten spyt.
Reference
Crous,
M.L. 2011. Veertien monoloë deur skarminkels, losers en idiote.
Literator.32(3):195-196.
Visit the Literator website: http://www.literator.org.za/index.php/literator
Visit the Literator website: http://www.literator.org.za/index.php/literator
No comments:
Post a Comment